wtorek, 2 kwietnia 2013

Mały biznes czapkowy :)

Pewnego dnia stwierdziłam, że pora spróbować sprzedaży moich robótek. Na pierwszy ogień poszła poduszka, o taka :





Na razie jeszcze jest ze mną i czeka na swojego właściciela. Ma 40x40 cm, jest wykonana z miękkiej, akrylowej włóczki w kolorach stonowanego różu z akcentem szarości. Wewnątrz jest nowy jasiek z poliestrowym wypełnieniem. Zarówno poduszkę, jak i jaśka można prać, najlepiej ręcznie.

W międzyczasie w głowie wykiełkował pomysł na czapeczki dla dzieci. Mam cudną, lekko połyskującą i bajecznie miękką włóczkę w modnym odcieniu miętowym, a także szarym, pudrowo-różowym. Jak dotąd wydziergałam dwie:

 Czapeczka w kolorze miętowym już znalazła właściciela :) Zrobiłam ją ciut większą, na dziecko ok 3-5 lat. Jednak jest elastyczna i bez problemu wejdzie na starszą dziewczynkę.


Czapeczka z różowymi rządkami ciągle jeszcze czeka. Będzie pasować na dziecko ok 1 roku. Obwód główki ok 44-46 cm. Ta także jest elastyczna.
Czapeczki są z akrylowej włóczki z delikatnym połyskiem, są bardzo eleganckie i milutkie w dotyku.

Zrobiłam także kolejne rękawiczki dla kilkuletniej dziewczynki:
Były robione na specjalne zamówienie dla córeczki mojej koleżanki :)

Kolega P. poprosił mnie o zrobienie szala kominowego, z grubej i puchatej włóczki akrylowej, której kolor sam wybrał. Jak dotąd zużyłam 300 g włóczki, nie sądziłam, że tak wiele włóczki to pochłonie, myślę, że jeszcze 100-200g będzie potrzebne. A to nieskończony komin na modelce:
;)

4 komentarze:

  1. Cześć, bardzo podoba mi się ta poduszka, chciałabym spróbować swoich sił na takiej. Taka włóczka akrylowa to była? http://allegro.pl/wloczka-ponpon-wiosenna-100-akryl-i3205715089.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta włóczka będzie ok, choć ja używałam włóczki Kotek. http://allegro.pl/wloczka-kotek-100-akryl-kolory-anpoli-60-kolorow-i3205475752.html Robię z niej teraz kocyk i bardzo sobie ją chwalę.

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź. Czy ma znaczenie czy poszewka jest robiona na drutach czy na szydełku? Po zdjęciach mam wrażenie, że poszewka jest taka twarda i szorstka, a włóczka jest mięciutka, czy szydełko "wytwarza" twardszy splot? Boję się, żeby się nie porozciągało mi szybko. Czy "Kotek" jest lepsza jakościowo myślisz? Bo cena dwa razy większa.

      Usuń
    3. Cena jest dwa razy większa, ale to cena za 100g a tamta włóczka, którą podałaś jest w motkach 50g. Podejrzewam, że jakość porównywalna. Nigdy PONPON nie miałam w rękach. Jest pewnie minimalnie grubsza od Kotka, bo w przeliczeniu na 100 g ma jakieś 260m, a kotek ma 300m.
      Poszewka zrobiona z Kocurka jest bardzo miękka, choć wszystko tak na prawdę zależy od wsadu do poduszki. Z tej samej włóczki robiłam poszewki na różne poduszki i jak poduszka jest zwięzła to i poszewka lepiej się trzyma.
      Nigdy nie robiłam na drutach, ale robótki na drutach są bardziej elastyczne, ciut cieńsze, szydełko zużywa trochę więcej włóczki.

      Usuń